قیمت ورق قطعات

قیمت ورق قطعات با توجه به کاربرد آنها قیمت ورق قطعات با توجه به نوع و گریدهای آنها متفاوت است. در صنایع گوناگ

توسط ATSHNEWS در 8 شهریور 1401

قیمت ورق قطعات با توجه به کاربرد آنها

قیمت ورق قطعات با توجه به نوع و گریدهای آنها متفاوت است. در صنایع گوناگونی از این ورق ها استفاده می شود و ضخامت های متنوعی هم دارند. این ورق ها در صنایعی مانند ساختمان سازی، خودروسازی و ساخت تجهیزات برای کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های قطعات می توانند از جنس های مختلفی ساخته شده باشند که از آن جمله می توان به فولاد و استیل اشاره کرد. برای تهیه هر نوع از این ورق ها می توانید به کارشناسان مجموعه آهن هایپر مراجعه کنید. کارشناسانی که می توانند بهترین راهنمایی ها را در زمان خرید به شما بدهند تا در میان انتخاب گسترده ای که پیش روی شما وجود دارد، بهترین را داشته باشید.

انواع ورق

قیمت ورق قطعات با توجه به آهنی یا فولادی بودن و همچنین آلومینیوم یا استیل بودن آنها تعیین می شود. ورق ها به دو دسته ورق های سرد و گرم تقسیم می شوند. فرآیندی که در ساخت این ورق ها به کار برده می شود با هم متفاوت هستند. ورق های نورد سرد به علت داشتن برخی آلیاژها قابلیت کشش دارند و در اثر نیروهایی که به آنها وارد می شود دچار شکستگی نمی شوند. به طور کل، از تفاوت های میان ورق های سرد و گرم می توان به ضخامت و کیفیت آنها اشاره کرد. البته صاف و براق بودن سطوح آنها نیز با هم فرق دارد. برخی از ورق ها ساده و برخی نیز آجدارند. ورق های با جنس های مختلف را می توان آجدار کرد که موجب می شود در نهایت کاربرد آن نیز متفاوت شود. 

ورق قطعات با توجه به جنس آن کاربردهای متنوعی دارند. به عنوان مثال، از ورق های گالوانیزه در صنایع مختلفی مانند صنایع خودروسازی، ساخت تجهیزات کشاورزی، رابیتس سقف و ساخت شیروانی، تانکرها و بشکه های ذخیره مایعات و مواد دیگر و صنعت انتقال نیرو استفاده می شود. ورق هایی که از جنس استیل هستند با توجه به مشخصاتشان کاربردهای گسترده ای دارند. ورق های فولادی و آهنی نیز به علت خواص منحصر به فردشان کاربردهای گسترده ای پیدا کرده اند. هر ورقی با توجه به ضخامتش در صنایع به کار برده می شود.    

کاربرد انواع ورق های فلزی

قیمت ورق قطعات به کاربرد آنها هم بستگی دارد. از هر کدام از انواع ورق ها در صنایع کوچک و بزرگ استفاده می شود. مثلاً ورق های آلومینیوم با توجه به ابعاد و اندازه هایشان به کار برده می شوند. آنها در صنایع مختلف مانند صنعت خودروسازی به عنوان بدنه خودروها، صنعت هوافضا به عنوان پوست هواپیماها و ساخت و ساز و در نمای ساختمان ها و همچنین بسته بندی برای ساخت انواع قوطی به کار می روند. حتی آنها را در کابینت ها و سقف سالن ها نیز به کار می برند. از ورق هایی که از جنس فولاد زنگ نزن هستند می توان در کشتی سازی، خودروسازی و ساخت هواپیما استفاده کرد. به دلیل ویژگی های منحصر به فردشان در صنایع نفت و پتروشیمی هم به کار می روند. به دلیل ضد زنگ بودنشان آنها را برای عایق کاری و جلوگیری از فرسودگی قطعات نیز استفاده می کنند.    

قیمت ورق قطعات گالوانیزه نیز با قیمت دیگر قطعات فرق دارد و روش تهیه آنها نیز در قیمتشان مؤثر است. این نوع قطعات ضد زنگ هستند و از آنها در ساخت پله، نرده، نردبان، حفاظ، سایبان و پرچین استفاده می کنند. در ساخت انواع قطعات ریز مثل پیچ و مهره هم کاربرد دارند. این ورق ها را با اهداف ایزولاسیون و همچنین عایق کاری نیز به کار می برند. از دیگر کاربردهای ورق گالوانیزه می توان به ساخت انواع لوله ها، کابینت و مخزن های نگهداری مایعات اشاره کرد.    

ورق های آهنی و فولادی دارای تنوع زیادی هستند. همین تنوع منجر به گسترده شدن کاربرد آنها شده است. در صنایعی مانند کشتی سازی، تانکرسازی و همچنین تولید لوله های درزدار این ورق ها جایگاه ویژه ای دارند. برای تولید انواع پروفیل در شکل ها و حجم های گوناگون هم از آنها استفاده می کنند.

 

عوامل مؤثر در قیمت ورق قطعات

قیمت ورق قطعات با توجه به چند عامل تعیین می شود و در واقع در قیمت این نوع محصولات می توان عوامل مختلفی را اثرگذار دانست. پیش از این که خریدار دست به خرید بزند، باید درباره جنس، کاربرد و ابعاد این قطعات اطلاعات کامل را داشته باشد. قیمت این محصولات به طور معمول به صورت روزانه اعلام می شود و خریدار باید به این مسئله توجه داشته باشد که نوسانات قیمت ارز بر قیمت این محصولات مؤثر است. ترکیب مواد اولیه ای که در ساخت این ورق ها استفاده شده باشد در قیمت آنها اثر می گذارد. قیمت ورق های آهنی و فولادی با ورق های استیل و آلومینیوم متفاوت است. قیمت ورق های آهنی با توجه به قیمت روز آهن اعلام می شود.  

وزن و ابعاد ورق ها و همچنین روش های تولیدی این ورق ها را نیز نباید در قیمت آنها بی تأثیر دانست. در پروژه های بزرگ مانند پروژه های ساختمانی مهم است که قیمت ورق قطعات تمام شده چقدر باشد. زیرا تعداد زیادی از این قطعات مورد نیاز هستند که با کمک گرفتن از افراد متخصص می توان محصولات مناسب با قیمت و کیفیت بهتر تهیه کرد. انتخاب ناآگاهانه این قطعات ممکن است با خسارت های جبران ناپذیری همراه باشد که مشورت گرفتن از افراد متخصص مانع از وارد آمدن این نوع خسارت ها در انواع پروژه ها می شود.  

 

ورق های فلزی

خرید ورق قطعات از مجموعه آهن هایپر

قیمت ورق قطعات در مجموعه آهن هایپر با توجه به کیفیت محصولات و گرید آنها در مقایسه با رقبا بسیار به صرفه تر تعیین شده است. برای تهیه انواع ورق های فلزی می توانید به وب سایت این مجموعه به نشانی https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. در این وب سایت ورق های فلزی را می توان در سه دسته ورق استیل، ورق گرم و ورق سرد مشاهده کرد. ورق سیاه و ورق آجدار در دسته ورق های گرم و ورق روغنی، ورق گالوانیزه و ورق رنگی در دسته ورق های سرد قرار دارند. هر یک از این نوع ورق ها دارای ویژگی هایی هستند که برای کاربردهای مختلف مناسب شده اند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن