برنامه ریزی عالی برای موفقیت در کنکور تجربی

موفقیت در هر رشته و شغلی، دشواری و سختی‌های خاص خود را دارد. دانش‌آموزان و داوطلبانی که برای

توسط ATSHNEWS در 14 بهمن 1399

موفقیت در هر رشته و شغلی، دشواری و سختی‌های خاص خود را دارد. دانش‌آموزان و داوطلبانی که برای کنکور آماده می‌شوند بیشتر اوقات نگران هستند. آن‌ها روزانه، ساعات طولانی درس مطالعه می‌کنند و از سرگرمی‌های زیادی صرف نظر می‌کنند. همه دانش‌آموزان تنها یک هدف دارند و آن هدف، قبولی در کنکور است. هر دانش‌آموزی با توجه به گروه تحصیلی که دارد یک رشته مناسب برای خود انتخاب می‌کند. موفقیت در کنکور همیشه امکان‌پذیر است. اما دانش‌آموزان نیز باید تلاش کنند تا بهترین نتایج را کسب نمایند. دانش‌آموزان رشته های تجربی، دغدغه‌های زیادی برای قبولی در کنکور دارند. این دانش‌آموزان به دنبال قبولی در انواع و اقسام رشته‌ های تجربی، پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و غیره هستند. ما در این مطلب مهم‌ترین نکات برای موفقیت در کنکور تجربی را به دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور معرفی می‌کنیم.

نکات طلایی برای موفقیت در کنکور تجربی

زمانی‌که برگزاری کنکور نزدیک‌تر می‌شود میزان اضطراب و هیجان دانش‌آموزان نیز افزایش پیدا می‌کند. فشار‌‌های ناشی از این احساسات منجر به کاهش بازدهی و فراگیری درس‌ها ما بین دانش‌آموزان می‌شود. مهم‌ترین عواملی که همه روانشناسان برای موفقیت در کنکور معرفی می‌کنند تلاش، پشتکار، هوش و استعداد فردی است. با این حال مهارت‌های دیگری نیز وجود دارند که به دانش‌آموزان در این مسیر کمک می‌کنند.

بسیاری از دانش‌آموزان در ایام کنکور از ادامه مسیر ناامید می‌شوند و از آرزوهای خود منصرف می‌گردند. اما آن‌ها باید متوجه شوند که راه موفقیت با دانستن رازهای موفقیت در کنکور امکان‌پذیر است. زمانی‌که احساس شکست کردید به تلاش‌های خود در گذشته فکر کنید. همه سختی‌ها موجب می‌شوند شما سریع‌تر به هدف خود برسید. ما در قسمت زیر، راه‌ها و رازهای مهم برای موفقیت در کنکور تجربی را به شما توضیح می‌دهیم.

۱) برنامه‌ریزی دقیق

موفقیت در هر کار و شرایطی، نیازمند یک برنامه‎‌ریزی دقیق است. برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای دانش‌آموزان کنکوری بسیار مهم است. دانش‌آموزان با یک برنامه منظم یک مسیر کلی برای اهداف خود مشخص می‌کنند. دانش‌آموزانی که خود را برای کنکور آماده می‌کنند باید از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت استفاده کنند. برنامه‌ریزی دقیق، موجب مدیریت زمان و استفاده مناسب از زمان می‌شود.

دانش‌آموزانی که زمان خود را به خوبی کنترل می‌کنند شانس بیشتری برای موفقیت در کنکور تجربی دارند. اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای موفقیت در کنکور داشته باشید باید به صورت هفتگی برنامه‌ریزی کنید. دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور برای قبولی در رشته پزشکی نیاز به یک برنامه مطالعاتی دقیق دارند. این دانش‌آموزان می‌توانند برای دریافت برنامه مطالعاتی کلمه (پزشکی) را به سامانه ۱۰۰۰۴۹۲۱ ارسال کنند.

۲) تعیین اهداف برای رسیدن به موفقیت در کنکور تجربی

دانش‌آموزانی که به دنبال موفقیت در کنکور تجربی هستند باید اهداف خود را به درستی مشخص کنند. تعیین اهداف به دانش‌آموزان انگیزه می‌دهد و مسیر را برای آن‌ها مشخص می‌کند. دانش‌آموزان گروه تجربی هدف خود را به درستی مشخص کنید. شما به دنبال قبولی در کدام رشته هستید؟ رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و بهترین رتبه را با برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه کسب نمایید.

۳) مطالعه مفاهیم به روش درست

بسیاری از دانش‌آموزان مطالب درسی را به روش صحیح مطالعه نمی‌کنند. منظور از روش صحیح چیست؟ روش صحیح مطالعه دروس کنکور برای هر درسی متفاوت است. به طور مثال، دانش‌آموزان باید در درس فیزیک برخی از فرمول‌ها را یاد بگیرند و بعضی از قسمت‌ها را حفظ کنند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که حرف آخر به آن توجه ویژه‌ای دارد یادگیری مفاهیم به صورت بلندمدت است. حرف آخر برای مطالعه مفاهیم به روش صحیح، مطالب را به صورت انیمیشن‌سازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. یادگیری مسائل به صورت پویانمایی و انیمیشن‌سازی به دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور تجربی بسیار کمک می‌کند. دانش‌آموزان با استفاده از این روش‌ها می‌توانند مطالب را به صورت بلندمدت در حافظه خود نگه دارند.

موفقیت در کنکور تجربی

۴) خلاصه‌نویسی

یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت در کنکور تجربی، خلاصه‌نویسی است. همه دانش‌آموزان باید مهم‌ترین قسمت‌های هر فصل درس را نت برداری کنند. خلاصه‌نویسی یا نت برداری باید به صورت منظم، دقیق و به صورت روزانه باشد. اگر می‌خواهید مطالب به صورت بلندمدت در حافظه شما باقی بمانند باید هر روز نت‌های خود را مطالعه کنید. قبل از شروع هر فصل جدید، خلاصه‌نویسی‌ها را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند مفاهیم را بهتر یاد بگیرید.

۵) مطالعه بودجه‌بندی

هر سال کنکور سراسری در زمان‌های مشخصی برگزار می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند سوالات هر سال را با دقت بررسی کنند. مطالعه بودجه‌بندی کنکور نقش بسیار مهمی برای موفقیت در کنکور تجربی دارد. مطالعه بودجه‌بندی به دانش‌آموز کمک می‌کند تا با سوالات هر فصل بیشتر آشنا شود. زمانی که داوطلب بودجه‌بندی سال‌های اخیر کنکور را مشاهده می‌کند متوجه سوال‌های مهم هر درس و هر فصل می‌شود.

۶) شرکت در آزمون‌های آزمایشی برای موفقیت در کنکور تجربی

بسیاری از دانش‌آموزان تمامی مطالب درسی را یاد می‌گیرند اما در جلسه کنکور بیش از حد استرس دارند. این استرس و نگرانی موجب می‌شود دانش‌آموز نتایج قابل قبولی کسب نکند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش استرس در جلسه کنکور، قرار گرفتن در شرایط مشابه است. دانش‌آموزان باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنند. آزمون‌های آزمایشی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش‌آموزان دارند. این آزمون‌ها نه تنها استرس داوطلبان را کمتر می‌کند بلکه آن‌ها را با سوالات کنکور نیز آشنا می‌نماید.

منبع : gg.gg

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن