آنچه باید در مورد گیربکس شافت مستقیم بدانید

در صنایع بالا دستی و پالایشگاهی نیاز به گیربکس های دور بالا می باشد که آن ها را گیربکس های افزاینده می نامند. گیربکس همین فعالیت را اساسی تهیه و تنظیم گشتاور و سرعت مورد نیاز انجام می دهد. این صفحات به صورت یک درمیان قرار میگیرن و غالبا صفحات استیل اهمیت درام و صفحه ها کلاچ دارای شفت مشغول هستن.نحوه عمل این کلاچها هم به همین صورته که در صورتی که فشار به صفحات اعمال بشه وباعث بشه تمام ورقه ها به هم بچسبن،نیرو انتقال پیدا میکنه واگر فشار حذف بشه صفحات توان اصطکاکی به اندازه نخواهند داشت و اصطلاحا آزاد میشن. علت این عمل هم سرعت بده بستان دنده دوچندان بالای همین نوع هست. کمترین به دور خروجی این گونه 16 به دور در دقیقه وبیشترین آن،430 به دور در دقیقه میباشد. در سیستم های جدید تر اما این فعالیت به صورت مکاترونیکی انجام میشه. تفاوت گیربکس اوتومات و گیربکس اهمیت بده بستان دستی در همین هست که دسته تعویض در گیربکس دستی برعکس اوتومات، می بایست به شکل مداوم بوسیله شخص انجام شود. رساندن نیروی محرکه از موتور به چرخ ها برای به حرکت درآوردن اتومبیل هم توسط سیستم انتقال توان انجام می شود. گیربکس نیروی محرکه را برای حرکت وسیله نقلیه فراهم می کند. به جهت اعمال همین فشار به کلاچ در گیرکس های اتوماتیک از صفحه ها فشار وفنر به کار گیری میشه به این صورت که فشار روغن به همین سفحات وارد میشه و سبب ساز میشه رو به جلو حرکت کنن و صفحات کلاچ رو فشرده کنن در سرانجام کلاچ درگیر میشه. از آنجایی که ما هر روز از خودرو خود به راحتی به کارگیری می کنیم، کارایی یک ماشین که اصلی گیربکس خودکار است، ساده به حیث می رسد، ولی گیربکس اتوماتیک و حتی گیربکس ساده یک خودرو بسیار پیچیده است. گیربکس اتومات یا گیربکس اتوماتیک اصلی یکی از از پیچیده ترین سیستم ها از حیث عملکردی می باشد. 3 نحوه کار گیربکس اتوماتیک و دستی چطور است؟ در ادامه مقاله به گیربکس اتوماتیک ، اجزاء متفاوت و طرز کارکرد قسمت های گوناگون آن می پردازیم. خب، اما گیربکس اتوماتیک خورشیدی، این گیربکس ها در اتومبیل های رده میانگین دوچندان به کارگیری میشن. علاوه بر باندها کلاچ ها هم به جهت ارتباط دادن دنده ها به همدیگه یا این که به باند استعمال میشن. در صورتی که صحیح خاطرم باشه، همین گیربکس فقط 2 تا مجموعه خورشیدی داره و همگی حالت های دنده ها حیاتی ادغام موقعیت های مختلف همین دو گروه ساخت میشن. علا.ه بر اون همین گیربکس دو مجموعه کلاچ یک‌سری صفحه ، دو عدد باند نواری و یک دونه ترمز یکسری ورقه داره. باند ها به همین صورت عمل میکنن،وقتی فشار روغن به کناره بالایی واردبشه، باند توده میشه و مانند ترمز از چرخش درام دوری میکنه. در بخش پیشین و در راستای معرفی انواع گیربکس صنعتی ابلاغ کردیم که امروزه شاهده دسته های متفاوتی از گیربکس صنعتی در بازار هستیم. تیم دوم که حساس سری Plus شناخته می شود شامل گیربکس های سایز RR2500 حیاتی گشتاور ۲۵٫۰۰۰N.m تا گیربکس های سایز RR55000 اساسی گشتاور ۵۶٫۰۰۰N.m است. مدل CVT پاره ای پیچیدگی داره و در این ها چیزی به اسم دنده، یا این که ردوبدل دنده نداریم، نسبت دنده به طور پیوسته یا اساسی فشار روغن و یا این که به دستور ECU تغییر‌و تحول میکنه. سیستم انتقال قدرت، به طور خلاصه به کل قطعات در میان موتور تا تایر گفته میشه، سیستمی که وظیفه اون انتقال نیروی موتور به چرخ هاست. البته این رو نیز بیش تر کنم که درگیری دنده ها روی شفت ها نیز تغییر میکنه اما نه در لحظه تعویض دنده، بلکه قبلش. همین دسته گیربکس استهلاک بالایی داره و کلیدی وجود اینکه قبلترها بوسیله خودروساز های آلمانی کنار گذارده شده بود، در چندین سال آخر به وسیله خودروسازهای ژاپنی مجددا احیا شد و بعدش ماشین سازهای چینی هم ازش استعمال کردن. در مجموعه های خورشیدی متحرک کردن یا این که ثابت نمودن هر بخش از تیم از باند ها یا کلاچ ها استعمال گیربکس شمسی ماناموتور میشه. گیربکس خورشیدی SITI (سری NRG) تعدادی دنده شمسی میباشند که یک عدد از آن‌ها به عنوان دنده شمسی مرکزی، یکسری دنده هرزگرد سیارهای و یک دنده رینگی فعالیت میکنند. کمپانی گیربکس سهند با ارسال گیربکس صنعتی به سوریه ،امارت متحده عربی،کویت، مصر، یونان و جمهوری های جدا شده از روسیه ، در امر صادرات هم گام هایی را برداشته و افتخار دارد در سال 1380 کلیدی ایجاد گیربکس صنعتی به وزن 50 بدن و توان ورودی 1200 کیلو وات به جهت صنعت سیمان عراق و کارگزاری راه اندازی اولی شرکتی باشد که در خاورمیانه به همین مهم نائل آمده ،همچنین در خرداد سال 1382 حساس فرستادن دومی گیربکس صنعتی کلیدی این مشخصات یک بار دیگر توانمندی خود را در همکاری اصلی کارگاه های پهناور به ثابت رسانده است. برخی از همین قطعات مهم شامل؛ چرخ دنده، ماردون، محور مالامال شتاب ورودی ماردون و محور اندک شتاب خروجی گیربکس آسانسور می شوند. به جهت مثال گیربکس AL4 که بر بر روی خودرو های 206 و پارس کارگزاشتن میشه از این جور هست. گیربکس AL4 که گفتیم روی 206، پارس و تعداد زیادی از اتومبیل های فرانسوی دیگه کارگزاری میشه 5 دنده است. در صورتی که شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در آیتم تعمیر گیربکس شمسی اصفهان لطفا از وب سایت ما دیدن کنید.

ایندکسر

آموزش سئو