صفحه اصلی میلیون دلاری

یکی دیگر از عوامل تعیین اندازه یک صفحه کلید اندازه و فاصله هر کلید است. این نوع صفحه کلید تنها دارای تعداد کم

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

یکی دیگر از عوامل تعیین اندازه یک صفحه کلید اندازه و فاصله هر کلید است. این نوع صفحه کلید تنها دارای تعداد کمی کلیدهای اصلی است و فضای استفاده کمی دارد اما با این وجود امروزه کاربردهای فراوانی را داراست. معمولاً صفحه کلیدهای دستهای تمامی کلیدهای الفبایی و نمادهای رایج که در صفحه کلیدهای استاندارد وجود دارد استفاده میکند و بعضی از نمادها تنها با فشار دادن دو کلید در دسترس هستند؛ که یکی از آنها به عنوان کلید عملگر مانند شیفت برای نوشتن حروف بزرگ کاربرد دارد. صفحه کلید (Keyboard)عدد الفبایی استاندارد دارای کلیدهایی با مراکز سه چهارم اینچ هستند (۰٫۷۵۰ اینچ، ۱۹٫۰۵ میلیمتر). دکمههای صفحه کلید لپ تاپ (Laptop-size keyboard) معمولاً دارای فاصله کوتاهتر برای فشار دکمه است. صفحه دریای باندا (انگلیسی: Banda Sea Plate) یک صفحه زمینساختی فرعی است که در زیر دریای باندا در جنوب شرق آسیا قرار دارد. در این برد نقاطی قرار دارد که اگر ارتباط آنها به وسیلهٔ یک مادهٔ رسانا برقرار شود، سیگنال مربوطه را ارسال میکنند. این دستگاه شبیه به ماشین تحریر است که با استفاده از یک آرایش از دکمهها به حالت اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل میکنند. عنوان این جانمایی از ابتدای حروف ردیف اول این جانمایی است. Artic​le has been c᠎re ated by GSA C on tent Gene​rato᠎r ​DEMO!

صفحه کلید رایانههای شخصی مثل ۱۰۱ کلید صفحه کلیدهای سنتی آمریکایی یا ۱۰۴ کلید صفحه کلید ویندوز شامل حروف الفبایی، نمادهای نشانه گذاری، اعداد و دکمههای عملیات گوناگون هستند. آنها ممکن است صفحه کلید عددی نداشته باشند و کلیدهای عملیات در برخی موارد نسبت به صفحه کلیدهای استاندارد در جای متفاوت قرار گرفتهاند. یک صفحه وب معمولاً از ابرمتنها تشکیل شده که شامل منو در بالا و گوشهها است که یک صفحه وب را به صفحات دیگر وصل کرده، که آنها را با نام لینک میشناسند. صفحه کلید شامل مجموعه ای از سوییچها است که به یک ریزپردازنده متصل میگردند. این یک مقالهٔ خرد یک روستا است. برخی از انواع این کیبورد قابلیت تغییر زاویه نیز دارند. در حال حاضر کیبورد مکانیکی دوباره در دسترس قرار گرفته و حتی به محبوبیت قابل توجهی نیز رسیدهاست و به عنوان جایگزینی برای کیبوردهای ارزان قیمت در نظر گرفته میشود. به کمک تکنیک حافظه مجازی میتوان صفحهای که هماکنون در حافظه وجود ندارد را آدرسدهی و استفاده کرد. اگر سیستم عامل و پردازنده از حافظه مجازی چندگانه پشتیبانی کنند میتوان حافظه اضافه را برای اجرای پردازههای بیشتر استفاده کرد. در بعضی سیستمها مانند اکثر کامپیوترهای کاربری عادی مانند کامپیوترهایی که قطعه پردازنده آنها فقط ۲۴ پایه آدرس دهی متصل دارد و محدودیت آدرس دهی برای حافظه اصلی وجود دارد و نمیتوان بیش از ۱۶ مگابایت را آدرس دهی کرد.

تیو در ۱ ژانویهٔ ۲۰۰۶ اعلام کرد به دلیل آنکه تقاضا برای ۱٬۰۰۰ پیکسل پایانی بسیار زیاد بوده، «منصفانهترین و منطقیترین راه» برای فروش آنها، حراج کردنشان در ایبی است؛ به جای آنکه بخواهد «راستی و منحصربهفرد بودنِ ذاتی این ایده» را با ایجاد صفحهٔ مشابه دیگری خراب کند. صفحه کلیدهای دستی ارگونومیک برای شبیهسازی دستههای بازی طراحی شدهاند و میتوانند این چنین استفاده بشوند به جای اینکه روی سطح صاف قرار داده شوند. در برخی از مدلهای کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شدهاست تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. این نوع کیبورد مانند حرف A میباشد و این امکان را برای کاربر فراهم میکند که هنگام کار هر دو دست را در حالت طبیعی قرار دهد و از فشار عضلانی بر روی مچها و کمر به شدت میکاهد. البته روشهای درمانی متعددی جهت بیماری سندروم مچ دست وجود دارد که از جمله آنها میتوان به داروها، اسپیلتهای مچی و در شدیدترین حالت به عمل جراحی اشاره نمود. ↑ ۴۲٫۰ ۴۲٫۱ ۴۲٫۲ "Blackmailers target $1m website" (به انگلیسی). ↑ Fontanella, James (19 January 2006). "Student faces legal threat after $1m website crashes".

↑ Fontanella, James (11 January 2006). "Dollar-per-pixel ad site nets student $1m" (به انگلیسی). ↑ Arieh Singer, Emilio Galan. ↑ Tew, iran intex Alex. "Pixel List" (به انگلیسی). بعضی اوقات آدرسهای داخلی برای ورودی/خروجی استفاده میشود و نمیتوان تمام آن را به حافظه اصلی اختصاص داد. صفحه کلید رایانه هر کلید فیزیکی را از هر کلید دیگر متمایز و تمام فشار کلیدی به نرمافزار کنترل گزارش میکند. در استفاده معمولی، صفحه کلید به عنوان یک رابط ورودی متن برای تایپ متن و شماره درون یک واژه پرداز، ویرایشگر متن یا برنامههای دیگر استفاده میشود. یا کیبورد (به انگلیسی: Keyboard) یک دستگاه جانبی و ورودی برای روش ورودی است که به کاربر اجازه تایپ میدهد. صفحه گسترده، نوعی نرمافزار رایانهای است که برای ساده کردن ورود اطلاعات و انجام محاسبات ریاضی طراحی شدهاند. کیبورد شستی (Thumb-sized keyboard) درتلفن همراههای ساده وجود دارد. صفحه کلید قابل انعطاف (Flexible keyboard) ترکیبی از کیبورد استاندارد و کیبورد لپتاپ است که دارای تعداد زیادی کلید با فاصلههای کوتاه است. یکی از صفحهکلیدهای با تعداد کم دکمه، صفحهشماره است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن